Werken met de ASSwijzer

Inhoud

  • Basistraining ‘Kennismaken met de ASSwijzer’ (1 dagdeel)
  • Training ‘ASSwijzer’ (3 dagen)
  • Practitioner ASSwijzer (supervisietraject als vervolg op ASSwijzer training)
  • Supervisie individueel of groep

Het leven met een autismespectrumstoornis (ASS) kan overweldigend zijn en de ontwikkeling belemmeren. De ASSwijzer biedt een uniek kader om overbelasting te begrijpen en oplossingen te vinden. Het helpt begeleiders, leerkrachten, ouders en professionals bij het vinden van aangepaste ondersteuning voor elk individu met ASS. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat de ASSwijzer positieve effecten heeft op advisering en beeldvorming. Meer informatie op www.asswijzer.nl.

Doelgroep

Gedragsdeskundigen en autismedeskundigen met ruime basiskennis over en ervaring in het werken met mensen met autisme.

Resultaat

  • Je krijgt duidelijke inzichten en creatieve oplossingen voor situaties waarin personen met ASS vastlopen of waarin zaken onduidelijk zijn.
  • Je creëert door de ASSwijzer weer beweging in het leven van de persoon met ASS wat leidt tot ontwikkeling en perspectief.
  • Je versterkt je professionele vaardigheden in het effectieve gebruik van de ASSwijzer als instrument in je werk.

Extra informatie

Rondom de ASSwijzer bieden we verschillende trajecten aan, elk met hun eigen kosten die op offertebasis worden vastgesteld.

  • Beeldvorming via ASSwijzer voor een leerling.
  • Basistraining ‘Kennismaken met de ASSwijzer’ (1 dagdeel).
  • Training ‘ASSwijzer’ (3 dagen).
  • Practitioner ASSwijzer (supervisietraject als vervolg op ASSwijzer training).
  • Supervisie individueel of groep.
  • Op deze dienst zijn onze leveringsvoorwaarden van toepassing. 

Gedrags- en autismedeskundigen

Op aanvraag

Op offertebasis

Op aanvraag

Direct contact
"De ASSwijzer heeft mij gebracht dat ik veel meer de samenhang zie in alle informatie die ik heb over één persoon. Door het volgen van de stappen wordt het beeld steeds duidelijker en wordt steeds concreter wat voor die persoon nodig is"