Kennisbank

Methodiek 'Kleur geven aan emoties' ontwikkeld door SSOE en Happybots

De inzet van een robotje ter ondersteuning van de communicatie over gevoel van de leerling met de leerkracht


Onderzoek over 'leren leren'

Jennifer van Gurp, heeft als afstudeeropdracht voor SSOE een onderzoek gedaan over 'leren leren'. De samenvatting van haar scriptie willen we hierbij graag met u delen.


Sensonate, alles wat je wilt weten over prikkelverwerking op een plek direct doorzoekbaar

Informatie en inspiratie voor een beter leven via een optimale prikkelbalans voor mensen met autisme en een verstandelijke beperking, hun ouders, begeleiders en leerkrachten


Tips voor ouders, leerkrachten en andere betrokkenen in tijden van corona


Terug naar school in coronatijd

Verzamelde tips / links voor professionals in de ondersteuning bij het ontvangen van de leerlingen in de klas in tijden van corona


Ouderwijzertelefoon

OuderWijzer start de OuderWijzerTelefoon voor ouders die graag even willen sparren, stoom af willen blazen of vragen hebben.


Passend Onderwijs leerlingen met autisme

Wij zijn trots op het artikel in Zorg Primair van onze collega Dana van den Dungen. Zij beschrijft haar kijk op 5 jaar Passend Onderwijs voor leerlingen met autisme. Daarin vooral het belang van goede samenwerking, steunstructuur voor leerkrachten, goede beeldvorming en denken vanuit krachten.


Ook met autisme genieten van attractieparken en musea met de Autipas

De vakantie komt eraan, tijd om gezellig eropuit te gaan met het gezin. Toch is dat niet voor alle gezinnen en personen met autisme vanzelfsprekend


Praat mét leerlingen, niet alleen over leerlingen

Hoe kom je achter de ondersteuningsbehoefte van een leerling? Je kunt praten met elkaar en met ouders, dossiers lezen en observeren. Maar soms vergeten we dat de belangrijkste bron van informatie de leerling zelf is.